Zápis ze schůzky Školské rady ze dne 26. listopadu 2012
Přítomni:(dle abecedy)
Mgr. Břinčilová Marcela (kurie školy)
Ing. Háněl Aleš, MBA (kurie zřizovatele)
Mgr. et Mgr. Hasenkopfová Soňa (kurie zřizovatele)
Ing. Ničová Jitka (kurie rodičů)
Vojta Petr (kurie školy)
Mgr. Břinčilová Marcela (kurie školy)
Ing. Háněl Aleš, MBA (kurie zřizovatele)
Mgr. et Mgr. Hasenkopfová Soňa (kurie zřizovatele)
Ing. Ničová Jitka (kurie rodičů)
Vojta Petr (kurie školy)
Omluven:
MUDr. Mašek Michal (kurie rodičů) – hned večer v den konání Školské rady (dále ŠR) byl s výsledky seznámen P. Vojtou
Hosté:(dle abecedy)
Ing. Nýčová Šárka (z řad rodičů)
Selláková Renata (vedoucí školní jídelny)
1.Schválení upraveného Klasifikačního řádu (dále KŘ) ZŠ Vladislava Vančury. Zpravodajem byla M. Břinčilová. Jedná se zde o drobné úpravy – hodnocení žáků se specifickými potřebami a zařazení hodnocení projektu minimaturit do KŘ. ŠR jednomyslně schválila.
2) Pan starosta byl zpravodajem v otázce parkovacího místa u ZŠ V. Vančury ze strany ulice Elišky Přemyslovny. Byl podán podnět na Odbor dopravy MHMP ke změně dopravního značení.
3) K otázce projektu Indonésie, resp. možnosti dotace bylo uzavřeno: P. Vojta podá během prosince ke zřizovateli školy žádost o finanční dar. Žádost bude podána k rukám Rady MČ Praha – Zbraslav prostřednictvím pana starosty. Případný získaný finanční obnos (forma daru) by byl použit na částečné krytí cestovních nákladů a nákupu drobných darů pro indonéské kolegy. Na celkových nákladech projektu se budou dále podílet rodiče účastníků a Základní škola.
4) Na dotaz ohledně chystaného kalendáře MČ Praha – Zbraslav na rok 2013 a účasti dětí bylo zodpovězeno: pár jednotlivců z řad dětí se fotografického podílení na tvorbě kalendáře zúčastnilo a dle slov pana starosty by se mohly některé fotografie pravděpodobně v kalendáři objevit.
5) Na jednání ŠR byly pozvány: Renata Selláková, vedoucí Školní jídelny a paní Ing. Šárka Nýčová, která iniciuje občanskou aktivitu za úpravy stravování ve Školní jídelně. Základní škola a Školní jídelna jsou samostatné právnické subjekty, ale na základě zájmu paní Nýčové byla ze strany ŠR nabídnuta pomoc pro vytvoření báze pro jednání.
a) paní Nýčová: Jistá část rodičů není na základě reakcí dětí plně spokojena s chutí a složením stravování. Dotaz byl na nutnost doplňků ke stravě (jogurty, přesnídávky, pudinky, tyčinky atd.), zda by nebylo možno ušetřené finance přidat k nákupu potravin. Další protest je směřován k využití polotovarů při přípravě pokrmů. Dále problematika nazývání jídel na jídelním lístku. Přidání čisté vody k nabídce tekutin hodnotí jako velmi pozitivní. Na okraj bylo zmíněno překvapení některých rodičů, že se nevaří v kuchyni Nad Parkem. Návrhem je vytvoření dotazníku a rozdání dětem, aby bylo zjištěno mínění více žáků.
b) paní Selláková: stravování určeno vyhláškou č. 107/2005 Sb. o školním stravování ve znění pozdějších předpisů, rámce určuje potravinový koš, nedávná kontrola ČŠI proběhla bez problému. Žáci mají možnost komunikovat i o stravování – při jednání žákovského parlamentu. Omezení jsou dána také financemi a při všech zmiňovaných změnách by cena stravování mohla narůst. Což by ne všichni rodiče museli plně unášet (uznala celá ŠR). Problematika vaření v dolní kuchyni (která se členům ŠR nezdá býti skutečným problémem) vysvětluje organizačními a zděděnými podmínkami. Budoucnost však i tento stav (z hlediska nárůstu počtu dětí) může změnit. Polotovarů se nezbavíme (nejsou vždy problémem – i zde finanční důvod), doplňky jsou běžným stravovacím zvykem i v jiných jídelnách. Co se názvů jídla týče – vždy během září jsou u názvů v závorkách psány i vysvětlení i složení pokrmů. Za nápad s doplněním vody do nabídky nápojů děkuje – kvitovala pozitivně.
c) pan Vojta: s dotazníkem opatrně, pokud ano, pak je nutno jej velmi promyšleně sestavit, aby se z celé akce nestala zbytečná štvanice. Rozdat mezi žáky II. stupně. Rozepsání jídel v září stačí, žáci II. stupně by měli být schopni si přečtené informace zapamatovat. Varuje před úplnou důvěrou v informace, které děti podávají doma. Mnohdy zde dochází k dramatizaci a nepřesné reprodukci. Nesouhlas s některými jídly může být dán ryze specifickými chutěmi strávníků – s tím je nutno počítat.
d) paní Ničová – nemyslí si, že by měly problémy všechny děti a rodiče, bude to jen část strávníků a problémy mohou být mnohdy dány specifickými chutěmi strávníků. Ona sama jako matka problémy se školní jídelnou nemá.
e) paní Břinčilová: staví se spíše na obranu jídelny, na základě počtu kuchařek, počtu vařených jídel a ceny se jí podmínky zdají v pásmu průměru a přijatelnosti. Potvrzuje rozepisování jídel a navíc vychovatelky ŠD dětem I. stupně v případě zájmu či neporozumění i později názvy jídel vysvětlují přímo při výběru. S ubíhajícím školním rokem tato potřeba ale vždy klesá.
f) pan Háněl: kladně kvituje možnost dětí vyjádřit se na žákovském parlamentu, s paní Sellákovou má možnost jednání. Problematiku pochopení názvů nevidí jako závažnou. Věří slovu paní Sellákové, že polotovary jsou používány jen tam, kde je to vskutku nezbytné. Zavedení vody v nabídce nápojů kvituje velmi kladně.
g) (večerní vyjádření pana Maška: problémy v jídelně nevidí, varuje před nekritickým přijímáním informací od dětí. Problém názvů a doplňků jídel již vůbec nevidí a odmítá).
h) paní Hasenkopfová: po té co ŠR dala najevo, že řešení – kompromisního charakteru – by se mělo najít co nejdříve, navrhuje: ne dotazník ale „úkolníček“. Vytvořit možnost, aby si žáci klasifikovali po určitou dobu jídla a z tohoto „dotazníku“ pak případně vycházet dál.
i) tento návrh ŠR přijala včetně obou hostů a provedení si na starosti jako učitel II. stupně vzal P. Vojta v koordinaci s paní Sellákovou. Využita bude žákovská samospráva.
Ing. Nýčová Šárka (z řad rodičů)
Selláková Renata (vedoucí školní jídelny)
1.Schválení upraveného Klasifikačního řádu (dále KŘ) ZŠ Vladislava Vančury. Zpravodajem byla M. Břinčilová. Jedná se zde o drobné úpravy – hodnocení žáků se specifickými potřebami a zařazení hodnocení projektu minimaturit do KŘ. ŠR jednomyslně schválila.
2) Pan starosta byl zpravodajem v otázce parkovacího místa u ZŠ V. Vančury ze strany ulice Elišky Přemyslovny. Byl podán podnět na Odbor dopravy MHMP ke změně dopravního značení.
3) K otázce projektu Indonésie, resp. možnosti dotace bylo uzavřeno: P. Vojta podá během prosince ke zřizovateli školy žádost o finanční dar. Žádost bude podána k rukám Rady MČ Praha – Zbraslav prostřednictvím pana starosty. Případný získaný finanční obnos (forma daru) by byl použit na částečné krytí cestovních nákladů a nákupu drobných darů pro indonéské kolegy. Na celkových nákladech projektu se budou dále podílet rodiče účastníků a Základní škola.
4) Na dotaz ohledně chystaného kalendáře MČ Praha – Zbraslav na rok 2013 a účasti dětí bylo zodpovězeno: pár jednotlivců z řad dětí se fotografického podílení na tvorbě kalendáře zúčastnilo a dle slov pana starosty by se mohly některé fotografie pravděpodobně v kalendáři objevit.
5) Na jednání ŠR byly pozvány: Renata Selláková, vedoucí Školní jídelny a paní Ing. Šárka Nýčová, která iniciuje občanskou aktivitu za úpravy stravování ve Školní jídelně. Základní škola a Školní jídelna jsou samostatné právnické subjekty, ale na základě zájmu paní Nýčové byla ze strany ŠR nabídnuta pomoc pro vytvoření báze pro jednání.
a) paní Nýčová: Jistá část rodičů není na základě reakcí dětí plně spokojena s chutí a složením stravování. Dotaz byl na nutnost doplňků ke stravě (jogurty, přesnídávky, pudinky, tyčinky atd.), zda by nebylo možno ušetřené finance přidat k nákupu potravin. Další protest je směřován k využití polotovarů při přípravě pokrmů. Dále problematika nazývání jídel na jídelním lístku. Přidání čisté vody k nabídce tekutin hodnotí jako velmi pozitivní. Na okraj bylo zmíněno překvapení některých rodičů, že se nevaří v kuchyni Nad Parkem. Návrhem je vytvoření dotazníku a rozdání dětem, aby bylo zjištěno mínění více žáků.
b) paní Selláková: stravování určeno vyhláškou č. 107/2005 Sb. o školním stravování ve znění pozdějších předpisů, rámce určuje potravinový koš, nedávná kontrola ČŠI proběhla bez problému. Žáci mají možnost komunikovat i o stravování – při jednání žákovského parlamentu. Omezení jsou dána také financemi a při všech zmiňovaných změnách by cena stravování mohla narůst. Což by ne všichni rodiče museli plně unášet (uznala celá ŠR). Problematika vaření v dolní kuchyni (která se členům ŠR nezdá býti skutečným problémem) vysvětluje organizačními a zděděnými podmínkami. Budoucnost však i tento stav (z hlediska nárůstu počtu dětí) může změnit. Polotovarů se nezbavíme (nejsou vždy problémem – i zde finanční důvod), doplňky jsou běžným stravovacím zvykem i v jiných jídelnách. Co se názvů jídla týče – vždy během září jsou u názvů v závorkách psány i vysvětlení i složení pokrmů. Za nápad s doplněním vody do nabídky nápojů děkuje – kvitovala pozitivně.
c) pan Vojta: s dotazníkem opatrně, pokud ano, pak je nutno jej velmi promyšleně sestavit, aby se z celé akce nestala zbytečná štvanice. Rozdat mezi žáky II. stupně. Rozepsání jídel v září stačí, žáci II. stupně by měli být schopni si přečtené informace zapamatovat. Varuje před úplnou důvěrou v informace, které děti podávají doma. Mnohdy zde dochází k dramatizaci a nepřesné reprodukci. Nesouhlas s některými jídly může být dán ryze specifickými chutěmi strávníků – s tím je nutno počítat.
d) paní Ničová – nemyslí si, že by měly problémy všechny děti a rodiče, bude to jen část strávníků a problémy mohou být mnohdy dány specifickými chutěmi strávníků. Ona sama jako matka problémy se školní jídelnou nemá.
e) paní Břinčilová: staví se spíše na obranu jídelny, na základě počtu kuchařek, počtu vařených jídel a ceny se jí podmínky zdají v pásmu průměru a přijatelnosti. Potvrzuje rozepisování jídel a navíc vychovatelky ŠD dětem I. stupně v případě zájmu či neporozumění i později názvy jídel vysvětlují přímo při výběru. S ubíhajícím školním rokem tato potřeba ale vždy klesá.
f) pan Háněl: kladně kvituje možnost dětí vyjádřit se na žákovském parlamentu, s paní Sellákovou má možnost jednání. Problematiku pochopení názvů nevidí jako závažnou. Věří slovu paní Sellákové, že polotovary jsou používány jen tam, kde je to vskutku nezbytné. Zavedení vody v nabídce nápojů kvituje velmi kladně.
g) (večerní vyjádření pana Maška: problémy v jídelně nevidí, varuje před nekritickým přijímáním informací od dětí. Problém názvů a doplňků jídel již vůbec nevidí a odmítá).
h) paní Hasenkopfová: po té co ŠR dala najevo, že řešení – kompromisního charakteru – by se mělo najít co nejdříve, navrhuje: ne dotazník ale „úkolníček“. Vytvořit možnost, aby si žáci klasifikovali po určitou dobu jídla a z tohoto „dotazníku“ pak případně vycházet dál.
i) tento návrh ŠR přijala včetně obou hostů a provedení si na starosti jako učitel II. stupně vzal P. Vojta v koordinaci s paní Sellákovou. Využita bude žákovská samospráva.
Zapsal: Petr Vojta
Četli a svým podpisem souhlasí:
Ing. Aleš Háněl, MBA
Mgr. et Mgr. Soňa Hasenkopfová
Mgr. et Mgr. Soňa Hasenkopfová
Mgr. Marcela Břinčilová
Mudr. Michal Mašek
Ing. Jitka Ničová, předsedkyně ŠR
Hosté:
Ing. Šárka Nýčová
Ing. Šárka Nýčová
Renata Selláková