Zápis ze schůzky Školské rady ze dne 26. listopadu 2012

Přítomni:(dle abecedy)
Mgr. Břinčilová Marcela (kurie školy)
Ing. Háněl Aleš, MBA (kurie zřizovatele)
Mgr. et Mgr. Hasenkopfová Soňa (kurie zřizovatele)
Ing. Ničová Jitka (kurie rodičů)
Vojta Petr (kurie školy)
 
Omluven:
 
MUDr. Mašek Michal (kurie rodičů) – hned večer v den konání Školské rady (dále ŠR) byl s výsledky seznámen P. Vojtou
 
Hosté:(dle abecedy)
Ing. Nýčová Šárka (z řad rodičů)
Selláková Renata  (vedoucí školní jídelny)
1.Schválení upraveného Klasifikačního řádu (dále KŘ) ZŠ Vladislava Vančury. Zpravodajem byla M. Břinčilová. Jedná se zde o drobné úpravy – hodnocení žáků se specifickými potřebami a zařazení hodnocení projektu minimaturit do KŘ.  ŠR jednomyslně schválila.
2)    Pan starosta byl zpravodajem v otázce parkovacího místa u ZŠ V. Vančury ze strany ulice Elišky Přemyslovny. Byl podán podnět na Odbor dopravy MHMP ke změně dopravního značení.
3)    K otázce projektu Indonésie, resp. možnosti dotace bylo uzavřeno: P. Vojta podá během prosince ke zřizovateli školy žádost o finanční dar. Žádost bude podána k rukám Rady MČ Praha – Zbraslav prostřednictvím pana starosty. Případný získaný finanční obnos (forma daru) by byl použit na částečné krytí cestovních nákladů a nákupu drobných darů pro indonéské kolegy. Na celkových nákladech projektu se budou dále podílet rodiče účastníků a Základní škola.
4)    Na dotaz ohledně chystaného kalendáře MČ Praha – Zbraslav na rok 2013 a účasti dětí bylo zodpovězeno: pár jednotlivců z řad dětí se fotografického podílení na tvorbě kalendáře zúčastnilo a dle slov pana starosty by se mohly některé fotografie pravděpodobně v kalendáři objevit.
5)    Na jednání ŠR byly pozvány: Renata Selláková, vedoucí Školní jídelny a paní Ing. Šárka Nýčová, která iniciuje občanskou aktivitu za úpravy stravování ve Školní jídelně. Základní škola a Školní jídelna jsou samostatné právnické subjekty, ale na základě zájmu paní Nýčové byla ze strany ŠR nabídnuta pomoc pro vytvoření báze pro jednání.
a) paní Nýčová:   Jistá část rodičů není na základě reakcí dětí plně spokojena s chutí a složením stravování. Dotaz byl na nutnost doplňků ke stravě (jogurty, přesnídávky, pudinky, tyčinky atd.), zda by nebylo možno ušetřené finance přidat k nákupu potravin. Další protest je směřován k využití polotovarů při přípravě pokrmů. Dále problematika nazývání jídel na jídelním lístku. Přidání čisté vody k nabídce tekutin hodnotí jako velmi pozitivní. Na okraj bylo zmíněno překvapení některých rodičů, že se nevaří v kuchyni Nad Parkem.  Návrhem je vytvoření dotazníku a rozdání dětem, aby bylo zjištěno mínění více žáků.
b) paní Selláková:  stravování určeno vyhláškou č. 107/2005 Sb. o školním stravování ve znění pozdějších předpisů, rámce určuje potravinový koš, nedávná kontrola ČŠI proběhla bez problému. Žáci mají možnost komunikovat i o stravování – při jednání žákovského parlamentu. Omezení jsou dána také financemi a při všech zmiňovaných změnách by cena stravování mohla narůst. Což by ne všichni rodiče museli plně unášet (uznala celá ŠR). Problematika vaření v dolní kuchyni (která se členům ŠR nezdá býti skutečným problémem) vysvětluje organizačními a zděděnými podmínkami. Budoucnost však i tento stav (z hlediska nárůstu počtu dětí) může změnit. Polotovarů se nezbavíme (nejsou vždy problémem – i zde finanční důvod), doplňky jsou běžným stravovacím zvykem i v jiných jídelnách. Co se názvů jídla týče – vždy během září jsou u názvů v závorkách psány i vysvětlení i složení pokrmů. Za nápad s doplněním vody do nabídky nápojů děkuje – kvitovala pozitivně.
c) pan Vojta:  s dotazníkem opatrně, pokud ano, pak je nutno jej velmi promyšleně sestavit, aby se z celé akce nestala zbytečná štvanice. Rozdat mezi žáky II. stupně. Rozepsání jídel v září stačí, žáci II. stupně by měli být schopni si přečtené informace zapamatovat. Varuje před úplnou důvěrou v informace, které děti podávají doma. Mnohdy zde dochází k dramatizaci a nepřesné reprodukci. Nesouhlas s některými jídly může být dán ryze specifickými chutěmi strávníků – s tím je nutno počítat.
d) paní Ničová – nemyslí si, že by měly problémy všechny děti a rodiče, bude to jen část strávníků a problémy mohou být mnohdy dány specifickými chutěmi strávníků. Ona sama jako matka problémy se školní jídelnou nemá.
e) paní Břinčilová: staví se spíše na obranu jídelny, na základě počtu kuchařek, počtu vařených  jídel a ceny se jí podmínky zdají v pásmu průměru a přijatelnosti. Potvrzuje rozepisování jídel a navíc vychovatelky ŠD dětem I. stupně v případě zájmu či neporozumění i později názvy jídel vysvětlují přímo při výběru. S ubíhajícím školním rokem tato potřeba ale vždy klesá.
f) pan Háněl:  kladně kvituje možnost dětí vyjádřit se na žákovském parlamentu, s paní Sellákovou má možnost jednání. Problematiku pochopení názvů nevidí jako závažnou. Věří slovu paní Sellákové, že polotovary jsou používány jen tam, kde je to vskutku nezbytné. Zavedení vody v nabídce nápojů kvituje velmi kladně.
g) (večerní vyjádření pana Maška: problémy v jídelně nevidí, varuje před nekritickým přijímáním informací od dětí. Problém názvů a doplňků jídel již vůbec nevidí a odmítá).
h) paní Hasenkopfová:  po té co ŠR dala najevo, že řešení – kompromisního charakteru – by se mělo najít co nejdříve, navrhuje: ne dotazník ale „úkolníček“. Vytvořit možnost, aby si žáci klasifikovali po určitou dobu jídla a z tohoto „dotazníku“ pak případně vycházet dál.
i) tento návrh ŠR přijala včetně obou hostů a provedení si na starosti jako učitel II. stupně vzal P. Vojta v koordinaci s paní Sellákovou. Využita bude žákovská samospráva.
 
Zapsal: Petr Vojta
 
Četli a svým podpisem souhlasí:
 
Ing. Aleš Háněl, MBA          
Mgr. et Mgr. Soňa Hasenkopfová
 
Mgr. Marcela Břinčilová
 
Mudr. Michal Mašek               
 
Ing. Jitka Ničová, předsedkyně ŠR
 
Hosté:
Ing. Šárka Nýčová
 
Renata Selláková