ZÁKLADNÍ ŠKOLA VLADISLAVA VANČURY PRAHA ZBRASLAV

Zákaz přítomnosti žáků ve školách - vyhlášení nouzového stavu (aktualizováno 26. 3. 9:45)

průběžně aktualizováno pod hlavním sdělením

 

Vážení zákonní zástupci,
Ministerstvo zdravotnictví vydalo mimořádné opatření v souvislosti s koronavirem SARS-CoV-2, na které navázalo vyhlášení nouzového stavu.

Díky tomu se od středy 11. 3. 2020 se zakazuje osobní přítomnost žáků a studentů na základním, středním a vyšším odborném vzdělávání ve školách a školských zařízeních podle zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.

 

Z VÝŠE UVEDENÉHO DŮVODU BUDE ŠKOLA PRO ŽÁKY OD 11. 3. 2020 UZAVŘENA.

TOTO OPATŘENÍ PLATÍ DO ODVOLÁNÍ.

 

Nařízení ministerstva neobsahuje žádné další informace, ani bližší upřesnění platnosti opatření. 

Aktuální informace budeme sdílet na webových stránkách školy. V současné době nemáme žádné další informace, které bychom Vám mohli k této problematice poskytnout. Jen co se to změní, informace doplníme.

 

------------------------------------------------------------------

Aktualizace 26. 3. 2020, 9:45

OČR - OŠETŘOVÁNÍ ČLENA RODINY - AKTUALIZACE

Vážení zákonní zástupci,
ve vztahu k OČR máme 2 aktualizace:

  1. ROZŠÍŘENÍ NÁROKU
    Senát dnes schválil novelu zákona a nyní mají nárok na OČR rodiče dětí do 13 let věku. Tiskopis vystavuje škola. 
    Žádost o OČR můžeme připravit, vyplnit, potvrdit a odeslat elektronicky (scann) na email, který je evidovaný ve školní matrice. Musí tomu předcházet žádost zákonného zástupce odeslaná z emailu, který u nás evidujeme; případně datovou schránkou či podepsanou elektronickým podpisem (v případě odesílání z emailu, který nemáme u nás evidovaný). Žádost nemá závaznou formu, postačuje např. formulace v textu "Žádám o vystavení a odeslání emailem Žádost o OČR" doplněnou o Vaše jméno, jméno dítěte a jeho datum narození. Žádosti budeme vyřizovat vždy v pondělí a v pátek. Žádosti doručené v den rozesílky zvládneme vyřídit pokud dorazí do 14:00. Žádosti doručené později budou rozeslány v následujícím termínu. Žádosti zasílejte na emailovou adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  2. ZPŮSOB VÝPLATY
    Vždy po skončení kalendářního měsíce je nutné vyplnit zvláštní tiskopis Výkaz péče o dítě z důvodu uzavření výchovného zařízení, kde žadatel o dávku uvádí dny, ve kterých poskytoval péči a za které bude následně vyplaceno ošetřovné. Tento tiskopis se předává zaměstnavateli k doplnění. Pokud se při poskytování péče zaměstnanec střídal s jinou osobou, uvádí i dny, ve kterých poskytovala péči tato střídající osoba. Střídající osoba však uplatňuje nárok na dávku samostatně, stejným postupem, ale sama za sebe. Pokud má pečující osoba zajištěno hlídání, není na překážku, aby v některé dny vykonávala práci pro zaměstnavatele. Za tyto dny pak dostane namísto ošetřovného mzdu nebo plat. Ošetřovné se nevyplácí zaměstnanci za dny pracovního klidu, pokud zaměstnanci nevznikl nárok na výplatu ošetřovného alespoň za 1 kalendářní den, který měl být pro něho pracovním dnem. Uvedená podmínka se bude hodnotit v rámci kalendářního měsíce.

------------------------------------------------------------------

Aktualizace 19. 3. 2020, 11:30
INFORMACE OD ŠKOLNÍ PSYCHOLOŽKY

Vážení zák. zástupci, žáci,
i v této době je možné se obracet na školní psycholožku, PhDr. Olgu Konůpkovou. Paní doktorka je k zastižení na emailu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..  

------------------------------------------------------------------

Aktualizace 19. 3. 2020, 11:00
ZÁPISY DO 1. ROČNÍKU

Vážení rodiče budoucích prvňáčků,

z rozhodnutí MŠMT se bude měnit organizace zápisů do 1. ročníků. Bude se jednat v podstatě o administrativní krok bez přítomnosti dětí i rodičů. Některé části musíme ještě doladit a poté vše zveřejníme v sekci věnované zápisům. 
I tak je nyní nezbytné projít registrací a vyplněním dotazníku! Pokud máte doma budoucího prvňáčka a ještě jste to neudělali, pusťte se prosím do toho.

Ing. Lukáš Herout, Ph.D. 

------------------------------------------------------------------

Aktualizace 17. 3. 2020, 13:49
PLANÉ NEŠTOVICE

U žáka z budovy Nad Parkem se vyskytly plané neštovice, které jsou infekční několik dní i před výsevem a jsou velmi snadno přenosné. Inkubační doba nemoci je cca 14 dní. Vezměte toto v potaz, kdyby se u vašich dětí objevily horečky a bolest hlavy, které předcházejí cca 2 dny výsevu pupínků. 

Sdělte tuto informaci případně také lékařům, které budete kontaktovat. 

Ing. Lukáš Herout, Ph.D., ředitel školy  

------------------------------------------------------------------

Aktualizace 17. 3. 2020, 9:43
ZAHRANIČNÍ VÝJEZD DO HOLANDSKA

Po mnoha snahách o stornování či změnu letenek na zahraniční výjezd do Holandska se to konečně povedlo. I přes to, že k tomu letecká společnost přistoupila až po vyhlášení nouzového stavu a zákazu cestování, děkuji Mgr. Danešové, že se o to několik posledních týdnů pokoušela a věnovala tomu značné množství času a úsilí.

Žádám rodiče dětí, kteří již uhradili částku skrze školní online pokladnu a chtějí vrátit peníze zpět na účet, ať napíší email kolegyni na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. s předmětem Holandsko. V emailu uveďte, jméno dítěte, vaše jméno (resp. majitele účtu, z kterého byla platba odeslána) jakou částku chcete vrátit (ponechte prosím minimálně doporučenou částku na školní online pokladně, ať vás nemusíme vyzývat v brzké době k převodu - o žádné peníze nepřijdete, vše se převádí i mezi ročníky, je možné převést i na sourozence. V případě odchodu ze školy vracíme zůstatek zpět). Peníze vrátíme na účet, z kterého nám byly odeslány do cca 10 pracovních dní.

Pokud bude příležitost a situace v ČR a v Holandsku příznivá, cestu opět naplánujeme.

Ing. Lukáš Herout, Ph.D., ředitel školy  

------------------------------------------------------------------

Aktualizace 16. 3. 2020, 15:27

MATERIÁLY PRO DĚTI

Vážení zákonní zástupci, milí žáci,

přes cloudové úložiště jsme Vám dnes nasdíleli materiály pro domácí řízené samostudium a zároveň všem rodičům odeslali email s informací a odkazem, kde je naleznou. Emaily odešly na adresy, které u nás evidujeme ve školní matrice.

Materiály budeme sdílet 3x v týdnu (pondělí, středa, pátek) v dopoledních hodinách. Každý z těchto dnů budou k dispozici materiály pro český jazyk, matematiku a anglický jazyk. Další předměty budou také umísťovány, ale v menší frekvenci (1x-2x v týdnu). Jednotlivé materiály jsou připravené vždy vyučujícím konkrétního předmětu a pokud v nich není cokoliv jasného, neváhejte se na něj obrátit. K zastižení jsme na emailových adresách, které máme všichni ve tvaru Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..  

Ing. Lukáš Herout, Ph.D., ředitel školy

------------------------------------------------------------------

Aktualizace 16. 3. 2020, 7:45

UZAVŘENÍ BUDOV ŠKOLY PRO VEŘEJNOST

V zájmu ochrany zdraví zaměstnanců je do budov školy od 16. 3. umožněn vstup pouze zaměstnancům školy (a pracovníkům na živnostenský list). Kontaktovat nás můžete na emailu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. (pro obecné dotazy), případně jednotlivé zaměstnance na emailech ve tvaru Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..    

Ing. Lukáš Herout, Ph.D., ředitel školy

 ------------------------------------------------------------------

Aktualizace 13. 3. 2020, 7:45

UZAVŘENÍ SPORTOVIŠŤ

V návaznosti na vyhlášení výjimečného stavu RUŠÍME od dnešního dne pronájmy TĚLOCVIČEN. 
Uhrazené nájemné Vám bude vráceno/převedeno.
 
Ing. Lukáš Herout, Ph.D., ředitel školy

------------------------------------------------------------------

Aktualizace 12. 3. 2020, 12:40

STUDIJNÍ MATERIÁLY

Od pondělí 16. 3. budeme distribuovat 3x týdně materiály pro děti (a jejich rodiče) pro řízené samostudium. 

Ing. Lukáš Herout, Ph.D., ředitel školy

------------------------------------------------------------------

Aktualizace 11. 3. 2020, 16:20

OČR - FORMULÁŘE - AKTUALIZACE

V návaznosti na předchozí aktualizaci doplňujeme následující.

Žádost o OČR můžeme připravit, vyplnit, potvrdit a odeslat elektronicky (scann) na email, který je evidovaný ve školní matrice. Musí tomu předcházet žádost zákonného zástupce odeslaná z emailu, který u nás evidujeme; případně datovou schránkou či podepsanou elektronickým podpisem (v případě odesílání z emailu, který nemáme u nás evidovaný). Žádost nemá závaznou formu, postačuje např. formulace v textu "Žádám o vystavení a odeslání emailem Žádost o OČR" doplněnou o Vaše jméno, jméno dítěte a jeho datum narození. Žádosti budeme vyřizovat vždy v pondělí a v pátek. Žádosti doručené v den rozesílky zvládneme vyřídit pokud dorazí do 14:00. Žádosti doručené později budou rozeslány v následujícím termínu. Žádosti zasílejte na emailovou adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Ing. Lukáš Herout, Ph.D., ředitel školy

------------------------------------------------------------------

Aktualizace 10. 3. 2020, 22:40

OČR - FORMULÁŘE - AKTUALIZACE

Nyní jsme obdrželi SMS zprávou, že primátor hl. m. Prahy Hřib vyjednal s ministryní Maláčovou, že potvrzení pro rodiče mohou školy vystavovat elektronicky, a že by to mělo být pro omluvu u zaměstnavatele dostatečné. Originál bude dle sdělení potřeba předložit až dodatečně pro výplatu dávky. A i nad tímto mají probíhat další jednání.

Prozatím jsme tuto zprávu neobdrželi oficiální cestou. Také v ní není konkretizována představa úřadů o "elektronickém vystavení" a není to oznámeno ani zaměstnavatelům. Očekáváme, že pokud se informace potvrdí a obdržíme specifikaci toho, co úřady požadují, budeme schopni přijímat žádosti, vystavovat formuláře, potvrzovat a odesílat do 2 pracovních dnů.

I přes uvedené informace budeme zítra připraveni vydat vám žádost v níže uvedených časech a místech. Necháváme tak na vašem uvážení, zda si je zítra vyzvednete, případně vyčkáte na další informace z magistrátu či MPSV ČR (a potvrzení či vyvrácení prvotní informace) a přípravě z naší strany.        

Ing. Lukáš Herout, Ph.D., ředitel školy

------------------------------------------------------------------

Aktualizace 10. 3. 2020, 15:35

INFORMACE Z JÍDELNY
Po dobu 10 dnů jsou automaticky zrušeny všem dětem obědy. 

Ing. Lukáš Herout, Ph.D., ředitel školy

------------------------------------------------------------------

Aktualizace 10. 3. 2020, 14:30

Vzhledem k Zákonu o nemocenském pojištění č. 187/2006 Sb., konkrétně paragrafu 39 je možné při uzavření školy uplatnit nárok na OČR (Ošetřování člena rodiny) při péči o díte mladší 10 let. K tomu je zapotřebí formulář vydaný a potvrzený školou. Vydán bude pouze zákonném zástupci po ověření totožnosti (obsahuje osobní údaje), případně na základě plné moci.

Vydáván bude následovně:

  • Rodičům žáků 1. ročníků ve středu 11. 3. 2020 mezi 8:30 - 10:00 v budově Nad Parkem - hlavní vchod
  • Rodičům žáků 2. ročníků ve středu 11. 3. 2020 mezi 8:30 - 10:00 v budově Nad Parkem - vchodem od tělocvičny (přes vjezdovou bránu)
  • Rodičům žáků 3. ročníků ve středu 11. 3. 2020 mezi 8:30 - 10:00 v budově Hauptova - vchod z ulice U Lékárny
  • Rodičům žáků 4. ročníků ve středu 11. 3. 2020 mezi 8:30 - 10:00 v budově Hauptova - vchod z ulice Hauptova
  • Rodičům žáků přípravné třídy ve středu 11. 3. 2020 mezi 8:30 - 10:00 v budově Hauptova - vchod z ulice Hauptova
  • Ing. Lukáš Herout, Ph.D., ředitel školy
  • ------------------------------------------------------------------

 

 

Copyright © 2010 - 2020 ZŠ Vladislava Vančury. Všechna práva vyhrazena.