
Tomáš Grec se přálelí s Tatiana Mutinová
Moji milí malí ze III. D,
ještě posledních čtrnáct dní a tři společné roky jsou ty tam. Jak na ně budeme vzpomínat? Není to tak dávno, co jsme se...Moji milí malí ze III. D,
ještě posledních čtrnáct dní a tři společné roky jsou ty tam. Jak na ně budeme vzpomínat? Není to tak dávno, co jsme se poprvé setkali. Vy ve školních lavicích, oči dokořán, plni očekávání a já za katedrou plna předsevzetí a plánů, co všechno vás naučím. No, trošku jsem se spletla... Neznali jsme se a dnes vás s úsměvem propouštím s vědomím, že víte i to, co jsem vás nenaučila.
Jarek Nohavica se snad nebude zlobit, když si vypůjčím verš z jedné z jeho mnoha nejkrásnějších písní. Na špatné věci pro ty dobré zapomínám. Moc bych si přála, aby toho, co budete chtít zapomenout, bylo co nejméně. Pojďme si začít společně říkat: „Změna je kámoš... Změna je kámoš...“ a těšit se na vše nové, co na vás ve čtvrté třídě čeká.
Děkuji a hodně štěstí, moji milí malí i velcí ze III. D!
Paní učitelka Táňa
Zobrazit více
Polopita
Jsou chvíle, kdy s dětmi ve třídě hloubáme nad českými slovy. Jejich význam objevujeme v souvislostech. Dáváme je dohromady s jinými slovy,...Polopita
Jsou chvíle, kdy s dětmi ve třídě hloubáme nad českými slovy. Jejich význam objevujeme v souvislostech. Dáváme je dohromady s jinými slovy, vytváříme sousloví, věty. Tak takhle nějak jsme zvládli horskou bystřinu, mýtné, mýtinku, rozdíl mezi významem slov mlynářské a mlýnské, slova smír, smyčka, průsmyk, mýval i slovní spojení komíhat nohama. Víme, co dělá soused, když se čepýří, i Mařenka, když se pýří. V pátek Martin dokonce polemizoval o významu slova dobrota. Co byste řekli, milí rodiče? Název věci? Název vlastnosti?
Pokud mohu, já si myslím, že za vším je zkušenost. Tak proč mne překvapila otázka: „ Paní učitelko, co to je polopita?“ V mém životě jen pár vteřin, než se dostavil. AHA! efekt. „Jez do polosyta, pij do polopita.“ Pak už to šlo. Stačilo tak málo. Vrátit slovo tam, kam patří, vrátit ho do věty. A přemýšlet v souvislostech.
Zdá se, že jsme ve spojení s vyjmenovanými slovy v naší třídě prozatím zvládli vše. A kdo se přece jen tu a tam ve slovní zásobě ztratí, tomu připomeneme, že má dvě uši. Stačí se rozpomenout na vlka a Karkulku.
Takže nechme slova „polosyta“ a „polopita“ na chvíli u ledu a užívejme si jarních prázdnin, co to půjde. Mysleme v souvislostech a ve zdraví se zase odpočatí sejděme. Třeba i v hodině pracovní výchovy, kde necháme po prázdninách rozkvést stromy. Mějte krásný týden!
Táňa Mutinová (tř. uč. III. D)
Zobrazit více